Verboden toegang voor ongezelligen. Dat zou elke horecaonderneming wel willen ophangen bij de deur. Ondernemers en portiers worden vaak geconfronteerd met agressie en geweld. Hoe ga je hiermee om? PVO verzorgde samen met onder andere ReTake Training en Advies een interactieve training.
De-escaleren, grenzen stellen en handelingsperspectief
Wat doe je als je oog in oog staat met een gast die zijn stem verheft of een andere gast fysiek aanvalt? Helaas hebben de portiers en ondernemers vaak te maken met agressie, intimidatie, geweld, discriminatie. Daarbij komen ze geregeld in aanraking met mensen die zwaar onder invloed zijn van alcohol of drugs. De thema’s van de avond waren de-escaleren, grenzen stellen en handelingsperspectief. Daarbij is het op tijd herkennen van een situatie die uit de hand kan lopen erg belangrijk.
Levensechte voorbeelden
De theorie werd besproken waarna de aanwezigen zelf mochten inspelen op levensechte voorbeelden, waarmee zij dagelijks in aanraking komen. De deelnemers waardeerden de realistische aanpak en de praktische handvatten die hen beter voorbereiden op dit soort situaties. Ook de actieve inbreng van de aanwezigen had een positieve invloed op de avond.
Contact
Ben jij ook benieuwd naar zo’n training of ben je benieuwd wat PVO voor jou kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaande knop.